fbpx

Verkopen met RE/MAX

Hoe verkopen wij uw woning?

U heeft het besluit genomen om uw woning te verkopen. En nu? Om uw huis succesvol te verkopen is het zinvol om een RE/MAX makelaar in te schakelen. RE/MAX heeft een verkooptraject voor u klaar liggen. Deze is ingedeeld in stappen die stuk voor stuk met u worden doorlopen. Het hele verkooptraject doorloopt u met één makelaar.

Stap 1: Kennismaking makelaar

Tijdens het eerste gesprek legt uw persoonlijke RE/MAX makelaar uit waar RE/MAX voor staat en wat wij voor u kunnen betekenen. We inventariseren in welke situatie u zich bevindt en bespreken de kansen en mogelijkheden ten aanzien van de verkoop. Uw verwachtingen zijn net zo belangrijk. We nemen door of deze haalbaar en reëel zijn.

Stap 2: Huizenmarkt analyse

Uw huis dient verkocht te worden voor de beste verkoopprijs onder meest gunstige condities. Uw RE/MAX makelaar neemt hiervoor de woning op en neemt diverse factoren mee in het bepalen van de waarde van uw huis. Locatie, de staat van onderhoud, grootte, eventuele verbouwingen en de buurt spelen een rol. De woning wordt vergeleken met reeds verkochte woningen en gepositioneerd ten opzichte van vergelijkbare te koop staande woningen in de wijk. In de huidige woningmarkt met blijvend stijgende prijzen is het juiste advies erg belangrijk om up-to-date te zijn over de meest recente ontwikkelingen om u zelf nooit te kort te doen. U ontvangt een vraagprijs advies en hiermee bepaalt u gezamenlijk welke verkoopstrategie het beste bij uw wensen past.

Met RE/MAX bespaart u duizenden euro’s, door aantoonbare hogere verkoopprijzen (opbrengstwaarden). Bij uw RE/MAX makelaar zijn de verkoopprijzen gemiddeld 3,12% hoger ten opzichte van het landelijke gemiddelde. Dit komt door de beste commerciële verkoopstrategie als het grootste bereik van kandidaten.

Stap 3: Verkoopstrategie

Om uw huis optimaal in de markt te zetten, verrijken we uw woningpresentatie met professionele fotografie van een vakfotograaf. De woning, de omgeving en de sfeer worden met gemiddeld 30 foto’s perfect in beeld gebracht. Deze foto’s plaatsen we met een vakkundige en doelgroepgerichte verkooptekst op Funda.nl, in de verkoopbrochure en andere verkoopkanalen.

Het is mogelijk om een interieurstylist in de arm te nemen. RE/MAX makelaars werken hiermee samen. Het is verrassend om te zien wat kleine aanpassingen met uw woning doen. De praktijk bewijst dat een interieurstylist bijdraagt aan een succesvolle verkoop.

Breng uw woning extra onder de aandacht met:

  • 2D + 3D plattegronden
  • Flyers in uw wijk
  • Online (zoom) bezichtigingen
  • Video / slideshow
  • 360° foto’s
  • Social media strategieën
  • Mogelijkheid voor een ‘Kom en Kijk’ (centrale bezichtiging)
  • Verkoopbord

Stap 4: Bezichtigingen plannen

Nadat uw woning perfect in de markt is gezet, plant uw RE/MAX makelaar bezichtigingen in met geïnteresseerden. De makelaar coördineert en begeleidt deze ook. RE/MAX kent verschillende bezichtigingen: een persoonlijke bezichtiging, een centrale bezichtiging waarbij de makelaar meerdere bezichtigingen achter elkaar plant en de ‘Kom en Kijk’. De Kom en Kijk is een vrij inloopmoment waarbij potentiële kopers zonder specifieke afspraak uw woning kunnen bezichtigen.

Uw makelaar stemt met u af wanneer de bezichtigingen plaatsvinden. Het is niet de bedoeling dat u als opdrachtgever aanwezig bent bij de huisbezoeken. Kijkers zijn eerlijker en kritischer over de woning bij een makelaar. Zij hebben minder het gevoel op visite te zijn en leven zich beter in hoe het is om in de woning te wonen. Een bezichtiging is voor de makelaar ook het moment om feedback te vragen. Deze informatie is van waarde om uw woning in het vervolg nog beter te presenteren en komt van pas bij latere onderhandelingen.

Stap 5: Onderhandelingen

Iedere onderhandeling is uniek en dus anders. De makelaar kiest samen met u voor een strategie om de woning te verkopen. Hierin is niet alleen de prijs belangrijk, de voorwaarden zijn even essentieel. Uw RE/MAX makelaar is 100% transparant en geeft IEDERE bieding aan u door. Iedere RE/MAX makelaar tekent voor onze code of ethics en behandelt alleen uw belangen en niet die van de kopers. U bepaalt op basis van de bieding en voorwaarden aan welke koper u uw woning gunt. Uw RE/MAX makelaar staat u bij met het juiste (objectieve) advies in deze.

Stap 6: Naar de notaris

RE/MAX verzorgt u van de juiste afspraken en bereidt u voor op de afspraak met de notaris. Hier zijn afhankelijk van de omstandigheden verschillende documenten voor nodig. Een uittreksel uit het kadaster, een verklaring van erfrecht, een kadastrale kaart, het register van openbare erfdienstbaarheden, een verklaring van afsplitsing en de annulering van vorige grondkosten. Door goed voor te bereiden op de afspraak bent u beschermd tegen aansprakelijkheidsrisico.

Wij maken een koopovereenkomst voor u op:

  • De prijs van de woning
  • De opleveringsdatum
  • De ontbindende voorwaarde
  • Aanvullende afspraken

Stap 7: Sleuteloverdracht

Als de koper en u het eens zijn over de koopovereenkomst, dan stuurt de makelaar deze met handtekeningen, relevante documenten en een kopie van uw identiteitsbewijs naar de notaris. De notaris stelt na ontvangst een datum en tijdstip vast voor het ondertekenen van de akte van levering.

Een aantal dagen voor de afspraak bij de notaris om uw woning op te leveren, ontvangt u een concept van de leveringsakte en een nota van de afrekening. Uw RE/MAX makelaar loopt het concept met u door om te controleren of alle gegevens kloppen.

Naast de begeleiding van de afspraak bij de notaris, begeleidt de makelaar een eventuele eindinspectie mits de koper hier behoefte aan heeft.

.

Stap 8: Na de verkoop

RE/MAX streeft naar het leveren van de beste dienstverlening in de makelaardij. Om die reden evalueren wij graag het verkooptraject met u. Alle feedback is welkom en kan in de vorm van een beoordeling, testimonial, review of klanttevredenheidenquête.

Met RE/MAX kiest u voor:

  • Een persoonlijke makelaar met hyperlokale woningmarktkennis
  • Het besparen van duizenden euro’s door aantoonbaar hogere opbrengstwaarde
  • Een doorlooptijd van de verkoop die 12,7% sneller is dan het landelijk gemiddelde
  • Meer dan 45 jaar ervaring in de makelaardij

Laat uw gegevens achter en we nemen contact met u op voor het plannen van een vrijblijvende afspraak.
Dit formulier wordt opgeslagen en ik ga akkoord met de privacyverklaring